Sok kis lélegzetvisszatartás, 6. Buteyko gyakorlat

Ritmusos légzés, Buteyko gyakorlat

Tökéletes ez a Buteyko gyakorlat mindenki számára, de különösen idősek, nagyon beteg emberek számára, akik asztmával, pánikbetegséggel, magas stresszel küzdenek. Hasonló hatású, mint a régi zacskóba légzési technika.

Szeretem, mert nagyon egyszerű, nem terheli meg a szervezetet még nagyon rossz egészségi állapot esetén. Bátran próbáld ki! Ha nagyon rossz egészségügyi állapotban vagy lehet, hogy helyesebb, ha csak 2 másodpercig tartod vissza lélegzeted. Ha már megy növelheted a visszatartás időtartalmát. Oxigen Advantage rendszernek(Buteyko sportolóknak kifejlesztett programja) is egyik fontos bemelegítő gyakorlata, mert finoman felkészíti a szervezetet a magasabb széndioxid szintre. Mivel a belégzés orron keresztül történik, így az orrban képződő nitrogén monoxid jótékony hatását is élvezheted. Ez a gáz sterilizál, tágítja a hörgőket, segíti a tüdő vérellátásának fokozásában és ezáltal fokozza gázcserét. 

A gyakorlat menete:

  • Normál belégzését követően, normál kilégzést végzünk.
  • Befogjuk az orrunkat, és visszatartjuk a lélegzetünket 5 másodpercig.
  • Ezt követően 10 másodpercig normál módon lélegzünk.
  • Majd újra kezdjük az 2-5 másodperces lélegzet visszatartást kilégzést követően. .
  • Ezt minimum 2,5 percen keresztül végezzük. Ha csak ezt a gyakorlatot ismerjük, vagy nagyon alacsony a kontrollszünetünk, akkor naponta 6×10 percig alkalmazzuk.

A gyakorlat eredménye:

  • Elsősegély gyakorlat asztma, pánikroham, hiperventilláció esetén.
  • Enyhe, elviselhető légszomjat idézünk elő.
  • Stresszhelyzetben nyugtató gyakorlat.