Buteyko ragtapasz és használata

Buteyko tapaszA Buteyko Professzor által létrehozott iskola egyik legmeghökkentőbb javaslata. Gyakran és sokan csodálkoznak el javaslatán, de aztán kipróbálva, lelkesen kezdik el használni, mert ezzel a kis lépéssel jelentősen képesek lesznek befolyásolni az egészségüket a kedvező irányban.  Ha kíváncsi vagy, nézd meg a buteyko-tréningem referenciáit.

Éjszaka nem tudjuk tudatosan befolyásolni a légzésünket, mert lényegében öntudatlan állapotban vagyunk. Ha alacsony a kontrollszünetünk, akkor olyanok vagyunk, mint egy léket kapott hajó, melybe amikor nem figyelünk szabadon áramlik be a tenger vize.  Éppen ezért a buteyko tapasz segít, hogy a tátongó léket befoldozzuk. A másik rossz hír, hogy a korunk előrehaladtával egyre gyakoribb lesz a nők és férfiak esetében is, hogy az izmok feszessége csökken és ez is éjszaka a száj gyakoribb kinyílásával jár.

 

Nos nézzük milyen előnyökkel jár:

  • Jelentősen képes csökkenteni önmagában a horkolást.
  • Javítja az alvásod minőségét. Ha jobb az éjszakai pihenésed, akkor jobban tudsz regenerálódni, energikusabb leszel nappal. Az immunrendszer megfelelő működéséhez is elengedhetetlenül fontos a megfelelő pihenés.
  • Ha csak az orrodon lélegzel a túllégzést is jelentősen tudod csökkenteni, ami a mai világban az életmódból adódóan kialakul. A szervezetben maradó több széndioxid számos előnyt biztosít a Bohr hatás és a simaizmok ellazítása által.
  • Az orrmelléküregben képződő nitrogén-monoxidot, mely számos pozitív tulajdonsággal rendelkezik ki tudjuk használni. A nitrogén monoxid értágító, sterilizáló hatású gáz. Segíti a tüdőben a vér eloszlását, tágítja az ereket, hörgőket.
  • Segít megőrizni fogaink egészségét, mert a kinyíló száj megváltoztatja a nyál kémhatását és levegőt biztosít a fogrontó baktériumoknak. Van olyan ügyfelem, aki állandóan kinyíló szájjal aludt és már nem volt olyan foga, amit ne tömtek volna be.
  • Allergiaidőszak alatt jelentősen csökkenti a tüdőbe jutó allergének mennyiségét ezáltal is csökkentve a tüneteket.

Használata a gyakorlatban:

  • Az első pár alkalommal már nappal is ragasszuk fel és tartsuk magunkon egy rövid ideig.
  • Ha esetleg el van dugulva az orrunk, szüntessük meg az orrdugulást megszüntető gyakorlat segítségével.
  • Leragasztatjuk keresztben, de hosszában is a szánkat.
  • Fontos, hogy használjunk papír alapú, antiallergén ragtapaszt. Nagyon jól használható a 3m micropore típus, de bármilyen patikában használható tapasz megteszi, ami megfelel ezeknek a kívánalmaknak.
  • Hölgyek esetében a használata előtt érdemes valamilyen finom, gyorsan felszívódó krémmel bekenni a leragasztott területet.
  • Gyerekek esetén azonban ne használjuk, mert éjszaka hirtelen fellépő rosszullétek gondot okozhatnak. Helyette inkább gyakran ellenőrizzük őket alvás közben és kézzel csukjuk be a szájukat.