Referenciák

Emese légzőgyakorlatok

Emese: Pénzügyi és Biztosítási Tanácsadó

Több hónapja már orrspray függő voltam. Bár a náthám már elmúlt, de mindig úgy éreztem, hogy be van dugulva az orrom, és nem kapok levegőt. Emellé folyamatosan folyt az orrom, holott korábbi tesztek szerint nem vagyok allergiás. A fenti probléma kihatott az alvásminőségemre is: nem tudtam pihentetően aludni, mindig fáradtan ébredtem. Roppant kellemetlen volt mindig arra ügyelni, hogy bárhova is megyek, legyen nálam orrspray és zsebkendő. Orvosnál voltam, de nem tudtak segíteni a helyzetemen.

Szerencsére ez a problémám jelentősen javult, hála Zolinak, akitől a Buteyko légzést tanultam. Két hét után már nem kellett az orrspray, igaz, az orrdugulás és orrfolyás részben megmaradt, de jóval kisebb mértékben, mint korábban. Hozzá kell tennem, hogy napi szinten gyakoroltam a különböző Buteyko technikákat, és ami a legbizarrabb, hogy leragasztott szájjal aludtam. Az első pár napban fura volt, de hamar megszoktam, és élvezhettem a pihentető alvás rég nem tapasztalt érzését.

Olyan nagy mértékben javult az alvásom minősége, hogy alig hittem el.

Ami hatalmas előnyét tapasztaltam még, hogy egyes légzőgyakorlatok pillanatok alatt meg tudnak nyugtatni, ha valami stressz ér. Alvás előtt is szoktam alkalmazni őket, amikor nehezebb elaludnom. Így, egy hónap elteltével már rég nem kell orrspray, sokkal jobban kapok levegőt, és alig folyik az orrom.

Azt gondolom, hogy ilyen rövid idő alatt, fájdalommentesen ezt elérni hatalmas eredmény. Természetesen ebben Zolinak jelentős szerepe volt, hiszen nagy hozzáértéssel felmérte, hogy mi a problémám, azután személyre szabott Buteyko gyakorlatokat kaptam az állapotomnak megfelelően. Minden alkalom elején felmértük a fejlődésem, és aszerint kaptam a további Buteyko feladatokat.

Ágnes: Fogorvos

Buteyko kliens ÁgiZolinál nagyon jó hangulatban teltek a Buteyko foglalkozás órái. Felkészült, rátermett, és igazán lelkes. A feladatok nem nehezek, és némi odafigyeléssel beilleszthetők a napirendbe. Miután az ember egy kis gyakorlatra tesz szert, a holt időket remekül ki lehet használni a Buteyko légzőgyakorlatok végzésére, legyen az sorban állás vagy dugó. Kevésbé bosszant, ha valahol várakoznom kell, ráadásul mindig kéznél van.
Amit már most érzékelek, hogy a tartásomra sokkal többször odafigyelek, és ennek nagyon örülök. Eddig ezt se a jógával, se a tánccal nem sikerült elérnem. Mindenkinek melegen ajánlom a Buteyko-tréningeket.

 

 

Noémi: 

Korábban rendszeresen jógáztam, és akkor tanultam meg, milyen fontos, hogy törődjünk a légzésünkkel, ugyanakkor bizonyos összefüggésekre csak itt, Zoli Buteyko tanfolyamán jöttem rá. Kicsit más megvilágításba helyezte számomra a légzéssel kapcsolatos tudásomat. Például nem mindig a nagy levegővétel a jó.

Ugyan még nem sikerült elérnem a napi 60 perc Buteyko gyakorlást, és ha nagyon feszített a munka, akkor nem tudom a tanultakat alkalmazni, de séta, utazás vagy akár futás közben már kifejezetten figyelek rá. Az orrtisztítós légzés mindig beválik, és a stresszoldó gyakorlatok is hatásosak. Zoli lelkes hozzáállása ránk is átragadt, a foglalkozások kötetlen, jó hangulatban teltek. Összességében nagyon élveztem, és hasznosnak találtam a Buteyko tanfolyamot. Cél a 180-as kontrollszünet! (ha jól emlékszem, ennyi volt Buteyko-nak. :D)

Gergely:

Kovács Gergey ButeykoMióta elvégeztem az 5 alkalmas Buteyko tréninget, azóta nincs orrdugulásom…🙂 Előtte azért be volt mindig készítve az orrspray, így nagyon örülök hogy nincs már rá szükségem. Kell hozzá kitartás, és tudatosság, de mindenképpen megéri! Plusz mellékhatásként sokkal jobban alszok, korábban kelek és több az energiám a mindennapokban, kevesebbet fűtünk, és kevesebbet stresszelek. Mindenkinek ajánlom hogy elvégezze a Buteyko-tréninget, mert jelentősen javítja az életminőséget!

 

 

 

Adrienn:

Riba Adrienn buteyko gyakorlóMindenkinek csak ajánlani tudom Zoli Buteyko légzés-tanfolyamát! Szerencsére nem azért kezdtem el mert valami komoly betegségem van, hanem inkább az egészség megőrzés miatt. Persze ettől függetlenül nagy változások még így is történtek velem. Pl. : mi télen kezdtük el a tanfolyamot (február 7) és onnantól 1 kezemen meg tudom számolni hányszor fűtöttünk be éjszakára. Amit tudni kell, hogy előtte 24-25 fokban éreztem jól magam. A kezeim már nem olyan hidegek mint voltak, sokkal jobb lett a hidegtűrésem. Ezelőtt nem volt az erősségem a korai kelés, viszont most már ébresztő nélkül is fel tudok kelni a korai órákban. A negatív hatásokon könnyebben átlendülök.
Zoli viszont nagyon jól és lelkiismeretesen oktat, mindenkinek a saját szükségleteire fordít időt és energiát a gyakorlatokkal. Sok saját tapasztalatot mesél amivel hitelességet nyert nálam.  Aki szeretne az életminőségén változtatni vagy helyre szeretné rakni az egészségét, akkor ez egy nagyon kiváló és alap kezdeményezés lehet, hogy a légzésével kezdje a gyökeres változást.

 

László: 

László buteykoNagyon erősen tudom ajánlani Iványosi-Szabó Zoltán tréningjét! Rendkívül türelmes és megértő tréner. Hozzásegít, hogy a saját tempód és ritmusod szerint tudjál fejlődni, segít a motiváció alakításában, feltárja az előtted lévő lehetőségeket, megmutatja, miként érhetsz el javulást egészségi állapotodban Buteyko módszerrel..

 

 

 

 

 

Artúr: 

Örülök hogy Zolival “véletlenül” ismét összesodort az élet. A közvetlen, világos előadásmód, oldott hangulat könnyen befogadhatóvá teszi a Buteyko-tréning anyagát. Zoli odafigyelése, szakértelme garancia a gyakorlatok végzése során a módszer hatásainak biztonságos megtapasztalására. Egy nagy hiányossága viszont a tanfolyamnak, hogy az eredmények csak a gyakorlással jönnek meg, a tanfolyamra való befizetéssel önmagában nem 🙂

 

Timi:
 
Kislányom – tüdőt is érintő – betegsége miatt vettem részt a buteyko tanfolyamon.
Először is az lepett meg, hogy VÁRTAK, számítottak rám, hogy jövök és kérdeztek, hogy probléma van-e, hogy még nem csatlakoztam.
Ilyet nem nagyon tapasztaltam ezelőtt, online tanfolyamon kiváltképp nem jellemző! Nagyon jólesett!
Kislétszámú csoport volt, így maximális figyelmet kapott mindenki. Aktívnak kellett lenni, nem lehetett “lézengeni”. 🙂
De ez így volt jó – és hatékony!
Sokat ismételtünk. Zoltán érthető magyarázatai, a felkészültségről maximálisan tanúskodó diái mind-mind hozzátettek ahhoz, hogy a végére mindenki választ kapott kérdéseire, megtanulta a buteyko légzés gyakorlati alapjait.
Jó volt nyugodt légkörben elmélyülni a témában – bár az én körülményeim nem voltak mindig idálisak az ellazuláshoz. 
Fontos még az online tanfolyam esetén megemlíteni, hogy az öt alkalmas tanfolyam alatt (bár én egy alkalommal nem tudtam részt venni – így azt utólag pótoltam) EGYSZER SEM volt technikai hiba Zoltánnál, minden végig jól látható, érthető és követhető volt. 
… és a csoport is jó volt, szerintem nagyon együttműködőek voltunk és jó hangulatban teltek az órák… 🙂
 
Szilvia:
 
A Buteyko tréninget, már nagyon régóta szerettem volna megismerni. Szerencsére sikerült elvégeznem Zoli tanfolyamát, ahol jól érthető, sok gyakorlással összekötött ismereteket kaptam. A mindennapjaimba jól be tudtam építeni a feladatokat, amelyek hatására az alvásproblémám nagymértékben rendeződött. Ennek nagyon örültem, mert már évek óta sok gondot okozott. Az életemet sokkal ritmusosabban kezdtem élni, visszatértem a napi sportoláshoz és az étkezésembe is rendezettséget hozott a rendszeres gyakorlás, elhagytam az egész napi “csipegetést”. Mindenképp elindított egy úton, amelyet egészségem megőrzése érdekében tovább folytatok.
 
Balázs: 
 
Hogy miért ajánlanám? Mert Zoli fantasztikusan jól csinálja, jól érthetően magyaráz. Zenészként, apaként, és gyári munkásként, tudtam, hogy fizikálisan gyenge vagyok, ez kihatott sok egyéb dologra az életemben, és nem jó értelemben. Ha jobb életminőséget szeretnél. Ha úgy érzed túlvállalod magad és 2 hét után újra feladod a céljaid, pedig ki sem tudtad magadból hozni a maximumot, sőt néha a minimumot sem. Frusztrált vagy? Mozognál ,sportolnál de annyira szét esett vagy hogy odáig már el sem jutsz. Inkább beülsz a képernyő elé elücsörögni. Tanulj itt, vagy online. Kevesebb de annál pihentetőbb alvás, kipihentebb lét, felkelés több tartalmasabb aktív pihenés, aktív óra. Ha nyertessé akarsz válni, ebbe fektess be, nem old meg mindent, de ha egészséged, van szerencsés vagy. Segíts magadon, ha más nem segít. Sok sikert az utadon, soha ne add fel.