Referenciák

Emese légzőgyakorlatok

Emese: Pénzügyi és Biztosítási Tanácsadó

Több hónapja már orrspray függő voltam. Bár a náthám már elmúlt, de mindig úgy éreztem, hogy be van dugulva az orrom, és nem kapok levegőt. Emellé folyamatosan folyt az orrom, holott korábbi tesztek szerint nem vagyok allergiás. A fenti probléma kihatott az alvásminőségemre is: nem tudtam pihentetően aludni, mindig fáradtan ébredtem. Roppant kellemetlen volt mindig arra ügyelni, hogy bárhova is megyek, legyen nálam orrspray és zsebkendő. Orvosnál voltam, de nem tudtak segíteni a helyzetemen.

Szerencsére ez a problémám jelentősen javult, hála Zolinak, akitől a Buteyko légzést tanultam. Két hét után már nem kellett az orrspray, igaz, az orrdugulás és orrfolyás részben megmaradt, de jóval kisebb mértékben, mint korábban. Hozzá kell tennem, hogy napi szinten gyakoroltam a különböző Buteyko technikákat, és ami a legbizarrabb, hogy leragasztott szájjal aludtam. Az első pár napban fura volt, de hamar megszoktam, és élvezhettem a pihentető alvás rég nem tapasztalt érzését.

Olyan nagy mértékben javult az alvásom minősége, hogy alig hittem el.

Ami hatalmas előnyét tapasztaltam még, hogy egyes légzőgyakorlatok pillanatok alatt meg tudnak nyugtatni, ha valami stressz ér. Alvás előtt is szoktam alkalmazni őket, amikor nehezebb elaludnom. Így, egy hónap elteltével már rég nem kell orrspray, sokkal jobban kapok levegőt, és alig folyik az orrom.

Azt gondolom, hogy ilyen rövid idő alatt, fájdalommentesen ezt elérni hatalmas eredmény. Természetesen ebben Zolinak jelentős szerepe volt, hiszen nagy hozzáértéssel felmérte, hogy mi a problémám, azután személyre szabott Buteyko gyakorlatokat kaptam az állapotomnak megfelelően. Minden alkalom elején felmértük a fejlődésem, és aszerint kaptam a további Buteyko feladatokat.

Ágnes: Fogorvos

Buteyko kliens ÁgiZolinál nagyon jó hangulatban teltek a Buteyko foglalkozás órái. Felkészült, rátermett, és igazán lelkes. A feladatok nem nehezek, és némi odafigyeléssel beilleszthetők a napirendbe. Miután az ember egy kis gyakorlatra tesz szert, a holt időket remekül ki lehet használni a Buteyko légzőgyakorlatok végzésére, legyen az sorban állás vagy dugó. Kevésbé bosszant, ha valahol várakoznom kell, ráadásul mindig kéznél van.
Amit már most érzékelek, hogy a tartásomra sokkal többször odafigyelek, és ennek nagyon örülök. Eddig ezt se a jógával, se a tánccal nem sikerült elérnem. Mindenkinek melegen ajánlom a Buteyko-tréningeket.

 

 

Noémi: 

Korábban rendszeresen jógáztam, és akkor tanultam meg, milyen fontos, hogy törődjünk a légzésünkkel, ugyanakkor bizonyos összefüggésekre csak itt, Zoli Buteyko tanfolyamán jöttem rá. Kicsit más megvilágításba helyezte számomra a légzéssel kapcsolatos tudásomat. Például nem mindig a nagy levegővétel a jó.

Ugyan még nem sikerült elérnem a napi 60 perc Buteyko gyakorlást, és ha nagyon feszített a munka, akkor nem tudom a tanultakat alkalmazni, de séta, utazás vagy akár futás közben már kifejezetten figyelek rá. Az orrtisztítós légzés mindig beválik, és a stresszoldó gyakorlatok is hatásosak. Zoli lelkes hozzáállása ránk is átragadt, a foglalkozások kötetlen, jó hangulatban teltek. Összességében nagyon élveztem, és hasznosnak találtam a Buteyko tanfolyamot. Cél a 180-as kontrollszünet! (ha jól emlékszem, ennyi volt Buteyko-nak. :D)